piątek, 23 sierpnia 2013

Bezglutenowa krajanka bakaliowa


1 łyżka masła
0,5 szklanki wody
2 szklanki cukru
1/3 szklanki miodu
1 łyżka cukru waniliowego
1 szklanka orzechów (ja dałam włoskie)
1 szklanka pestek (u mnie słonecznika i dyni)
0,5 szklanki suszonych owoców (u mnie żurawiny i resztki skórki pomarańczowej)

Masło, wodę, cukier, miód  i cukier waniliowy wkładamy do garnka i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na średniej mocy, mieszając od czasu do czasu, ok 15 min. Masa karmelowa powinna ściemnieć i zgęstnieć, a kropla masy upuszczona do szklanki z zimną woda powinna stwardnieć. Kiedy masa jest gotowa, zdejmujemy ją z kuchenki, dodajemy orzechy, pestki i suszone owoce, dokładnie mieszamy. Mieszankę przełożyłam na tacę o wymiarach ok 20x25 cm wyłożonej papierem do pieczenia i dokładnie dociskałam łyżką. Pozostawiamy do ostygnięcia. Kiedy krajanka ostygnie kroimy ją na kawałki. Przechowujemy w szczelnej puszce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz